music

ini saye .

My photo
hai, saya owner blog ni. follow dan terus lah mengikuti satiap cerita saya ok. thank you. (^^,)

PRINSIP PERAKAUNAN - sayang awak !



hai smua .
salam ramadhan yang ke 3 .
harap puase full 3 hari ni tau , ta mau cube2 ponteng ye .
ape macm puase ? seronok kan ? ta rase letih sangat la , alhamdulillah .

ok , hari ni eizzatul akmal na bagi tahu smua pembaca dan pelawat blog saya .
hari ini , 03.OGOS.2011 satu kelas 4maju yang ambil subjek PA .
kami telah mendapat tugasan projek untuk SPM .
tempoh yang diberi selama sebulan ( ogos - september ) .
sebanyak 25 jumlah urusan niaga yang harus dijalankan . wahhh ! 
perniagaan milikan tunggal , bermakna individu la , sorang amek satu je ye , hehe .
semua nya tentang menjalankan perniagaan menjual kelengkapan rekreasi .
( 1 ) kedai alatan memancing
( 2 ) kedai alatan sukan 
( 3 ) kedai alatan perkhemahan
( 4 ) kedai alatan perkelahan
( 5 ) kedai pakaian seragam
haaa , smua ta menarik pon tau bagi aku , alamak , ni susah ni tau .
tapi setelah aku buat ramalan sendiri , aku akan buat pilihan .
ape pilihan aku ? haaaa , jeng , jeng , jeng !
aku rasa aku na pilih perkelahan .
ye , aku na perkelahan , sebarang perubahan adelah atas urusan aku .
hehe , ehhh , ke kawan-kawan ade pendapat lain ?
bagi la tau , jgan malu - malu , mane tau boleh diguna pakai kan .
sekarang tengah na fikirkan , nama perniagaan dan barang yang dijual .
wahhhh , usahawan berjaya la suatu hari nanti , basar harapan aku .



pada mulanya , akaun ni memng susah , ta de lah susah sngat tapi .
banyak kira - kira la kan .
hidup akaun ni , dgan kalkulatar n otak kite je .
aku pon ade la jgak terfikir ta na amek subjek ni .
ayah aku ta kasi la , sebab dya na aku ikot jejak dya .
lagi pon aku minat duit - duit ni kan , ayah lebih faham diri aku .
mak aku pulak ta kesah , dya sokong je apa aku na jadi .
asalkan yang baik - baik la kan , ta malukan dya sebagai seorang ibu .


ok , na ikot kan subjek - subjek yang aku amek ni ,
ta ade la susah sngat , alhamdulillah .
kena rajin je la , aku ni banyak yang ikot mo0d , tu susah tu .


na belajar rajin - rajin , nanti kerja bagus 
gaji dapat besar2 , silap2 , jadi bos , mem besar kan ? hehe .
t ade duit banyak , bile ade duit banyak dapat la bantu family .
shopping , keperluan sendiri , tolong orang lain .
wahhh , seronok nya alam pekerjaan nanti kan ?
so , now na fokus betol2 pade stady , na semngat stady .
yang lain tu , sebagai pembakar semangat dan pemberi dorongan .
hehe , harap faham la ye ape yang na dimaksudkan oleh diri saya .
saya SAYANG subjek AKAUN

No comments:

Post a Comment